ZAPOWIEDŹ | 08
<< | ^ | >>





Sim City dostarczał nam rozrywki już na amidze i comodore, a następnie dotrzymywał nam towarzystwa na pierwszych pecetach, kiedy wszyscy pykali w Carmagedony i Quaki ludzie z Maxis o nas nie zapomnieli i wypuścili Sim City 3000, teraz pora zbudować nowe miasto, tym razem w 3D.

  Firma Maxis zasłynęła jako twórcy legendarnego już Sim City, jednak była to trochę skomplikowana gra, no wiecie te wszystkie przyciski, opcje, dziwne ludziki w menu doradców.
  Zajęło mi trochę czasu aby to wszystko pokapować. Dlatego Maxis wypuścił nową grę; The Sims, była ona prosta i zabawna, ale ja nie o tym. Zapomnijcie o The Sims, tych wszystkich dodatkach i innym komercyjnym syfie, bo Sim City nadchodzi i to dużymi krokami, Prace są już na ukończeniu.
Sim City 4 jak już zauważyliście będzie w pełni trój-wymiarowa, nowości jest masa, gra jest jeszcze bardziej realistyczna i Zabawna.


Plan Koziej Wólki z lotu ptaka

Nasze oczy będzie cieszyć jeszcze bardziej różnorodna architektura miasta i jeszcze bardziej zróżnicowane ukształtowanie i forma terenu taka jak wzgórza, doliny, gęste trawy. Ptaszki będą ćwierkać sarenki będą biegać... ale nie w tym mieście, tu gołąb zmobilizuje was do czyszczenia aut i okien a bobry będą zakładać żeremia w miejskim metrze. Jedną z ciekawszych opcji jest przetransportowanie swojej postaci z The Sims do Sim City 4, będzie ona dostępna w oknie doradców. Statystyczny zjadacz kabli komputerowych niezbyt się cieszy gdy jego miasto jest odwiedzane klęskę żywiołową, lecz są wśród nas zakonspirowani psychopatyczni gracze, których to cieszy. nich panowie z Maxis też nie zapomnieli, dając do naszych rąk całą gammę katastrof od karambolu zaczynając a na erupcji wulkanu kończąc. W grze wszystko jest takie mądre i logiczne, a nawet zwykły zbitek pikseli; to znaczy Sim wie co i jak. Każdy przechodzień, każde auto i autobus będą wiedzieć gdzie idą jak idą, będą uważać na wypadki drogowe itd. Inteligencja komputera została pod tym względem niesamowicie podniesiona.


Wsi spokojna, wsi wesoła...


Nowości zapewne mnożyć można by jeszcze długo, ale przejdźmy do jednej z najważniejszych zmian; interfejsu. Trochę się zmienił w stosunku do części poprzednich teraz bardziej przypomina The Sims i przez to jest być może trochę łatwiejszy w użyciu.


Obserwujemy tendencję do zaaokrągleń

Mamy typowe niebieski "wypukłe" ikonki, paseczki jakby żywcem wyjęte Simsów, nawet tekstury doradców są takie simowate.
Mam nadzieje, że nie sprawi to większych problemów graczom przyzwyczajonym do starego systemu, ale wydaje mi się że są to pierwsze kroki do połączenia tych dwóch gier. Być może Maxis nie zarzucił do końca projektu SimsVille. Cóż jeszcze dodać? Jest to Sim city ale o wiele lepszy, widać na pierwszy rzut oka, iż będzie to wielki sukces(ale mam nadzieje ze nie wyjdzie z tego taki tasiemiec jak w przypadku The Sims), pozostaje nam jedynie czekać na polską premierę gry.
Kapral