Lądowanie w Normandii, Market Garden, oblężenie Berlina, Pearl Harbour - masz okazję stanąć na czele najsłynniejszych operacji wojskowych. Tylko od twoich decyzji zależy, czy historia nie potoczy się inaczej niż uczyliśmy się na jej lekcjach. Jest tylko jedno pytanie: czy podołasz?
Baczność !!!
Ogólnie rzecz biorąc nie przepadam za RTSami. Nawet wynoszony obecnie na piedestały Warcraft 3 nie przykuł mnie do monitora na dłużej. Znużenie to wynika ze strasznej wtórności, jaką widzę w kolejnych tytułach z tego gatunku. Wszystko przebiega wobec tego samego schematu stworzonego przez Dune 2 i potem Command & Conquer: Red Alert. Stwórz bazę, nazbieraj surowców, wystaw armię i oglądaj, jak twoje małe żołnierzyki pokonują małe żołnierzyki nieprzyjaciela.
Poo praawej stronie wiidzimy dopalające się szczątki tygrysów...
|
Jedynie Starcraft kilkoma genialnymi rozwiązaniami wybił się znacznie ponad tą przeciętność.
Sudden Strike ma jedną bardzo ważną zaletę: nie budujemy bazy i nie rozwijamy naszej armii. Od początku do końca (nie licząc ewentualnych posiłków) musimy radzić sobie z tym, co dostaniemy na starcie. Dlatego nader wszystko ważna jest w tej grze taktyka i szachowe myślenie.
Pood naami skacząca baanda dzikusów...
|
To czyni Sudden Strike prawdziwą STRATEGIĄ czasu rzeczywistego. Każdą swoją akcję musisz dokładnie zaplanować, strata kilku żołnierzy może okazać się później nie do odrobienia. To sprawia, że gra jest naprawdę trudna i może zniechęcić świeżo upieczonych strategów. Ale warto próbować, bo ukończenie każdej misji daje naprawdę dużą satysfakcję.
W porównaniu do części pierwszej, w SS2 doczekaliśmy się prawdziwego wysypu nowych jednostek. Ich liczba jest wprost olbrzymia - liczona w setkach. Wszystkie są wiernymi odpowiednikami broni używanej podczas drugiej wojny światowej. Od tej mnogości można dostać zawrotu głowy i trzeba poświęcić naprawdę wiele czasu, żeby zapamiętać jaką też krzywdę możemy wyrządzić przeciwnikowi taką czy inną jednostką. A wybierać możemy spośród kilkudziesięciu rodzajów czołgów, moździerzy, wozów bojowych, transporterów, wielu wariantów piechoty...
|
Zwiększyła się także liczba nacji. Możemy dowodzić Amerykanami, Brytyjczykami, Rosjanami, Niemcami i Japończykami. Wszyscy mają swoje mocne i słabe punkty, co musimy mieć na względzie przy planowaniu ataku. Przeprowadzimy ich przez czterdzieści misji w pięciu kampaniach, co zapewnia zabawę przez długie tygodnie.
Bardzo ładnie przedstawia się teren, po jakim przyjdzie nam ganiać swoje oddziały. Szczególne wrażenie robią wyspy rozrzucone na Pacyfiku, pokryte dżunglą i poprzecinane wąwozami. Tylko od twojej pomysłowości zależy, jak wykorzystasz te udogodnienia. Dodatkowo prawie wszystko da się zniszczyć, więc jeśli nie masz czasu / ochoty okrążać blokującej ci drogi grupy drzew... cóż, czołgi stoją w pobliżu.
Ale gra nie jest bez wad. Pierwsza, którą zauważyłem na samym początku, to animacja - w szczególności piechoty. Gdy biegną, wygląda to nienaturalnie, poza tym wyglądają jakby nie robiło im różnicy, czy są na równinie czy w środku dżungli. Nasi szeregowi są tak mali że ledwo ich na mapie widać, co trochę utrudnia rozgrywkę. Inna sprawa to kiepska muzyka - szybko męczy.
Dziękujemy państwu za przelot liniami SS-NG i zapraszamy ponownie
|
Po kilku minutach musiałem wyciszyć ją w opcjach. Znacznie lepiej gra się przy samym dźwięku.
Podsumowując, SS2 wstydu ludziom z CDV nie przynosi. Ale szczerze mówiąc, spodziewałem się czegoś ciut lepszego - a dostałem klasyczny sequel świetnego pierwowzoru. Raczej bardzo rozbudowany Mission Pack niż następca pierwszego Suddena. Jednak w połączeniu z edytorem map i trybem multiplayer, Sudden Strike II staje się - chyba tylko po MEDIEVAL: Total War - najlepszym prezentem, jaki na Gwiazdkę może sobie sprawić fan strategii. Do sklepu, marsz!
Spocznij, rozejść się. A ty O'Connor stawisz się u mnie w biurze.
Linki:
http://www.suddenstrike.de
http://www.gdclan.de/news.php
Genosha
RTS
CDV Software Entertainment
???
pierwsza połowa 2003
P2 250Mhz ,64MB RAM, akcelerator nie wymagany
P2 600Mhz, Karta graficzna 64M
7 | 4 | 8
7
+ taktyka
+ realizm
+ mnogość jednostek
- animacja żołnierzy
- mało zmian
- muzyka
|
|
|