SubSonic: Czy ID Softwere udostępni kod źródłowy Dooma' 3 bądź stworzy jakieś programy mogące edytować standardowego Doom'a?
Tim Willits: Tak, kod źródłowy Doom'a 3 będzie bardzo łatwy do edytowania poza tym wypuścimy sporo stuffu pomagającego w tworzeniu własnych map, czy modeli.
SubSonic: Czy Doom 3 będzie przystosowany do któregoś z aktualnie używanych edytorów?
Tim Willits: Tak. Radiant zostanie odpowiednio usprawniony i gotowy robić mapy do Doom'a.
SubSonic: Czy ID współpracuje z rynkiem kart graficznych, a jeżeli tak to z jakimi firmami dokładniej?
Tim Willits: Tak, Carmac utrzymuje kontakt z wieloma firmami zajmującymi się kartami graficznymi. Dostajemy wiele różnych modeli aby sprawdzić ich wydajność na Doom'ie.
SubSonic: Co robicie aby jak najbardziej zwiększyć wydajność silniku Doom'a na nieco słabszy komputerach?
Tim Willits: Dla Doom'a odpowiednia kartą graficzną z całą pewnością bedzie Geforce 3. Gra będzie oczywiście działała na kartach Geforce 1, jednak będzie to wymagało wyłączenia większości detali. Mamy jednak nadzieję, że takie karty jak Geforce 3 w chwili premiery Doom'a 3 będą już na porządku dziennym.
SubSonic: Jakie więc rzeczy oprócz grafiki pozwolą przenieść się w świat gry?
Tim Willits: Na pewno niesamowite efekty dźwiękowe wylatujące z sześciokanałowych głośników, realistyczna do obrzydzenia fizyka oraz wciągająca jak sokowirówka fabuła :).
SubSonic: Teraz jedno z ciekawszych pytań. Czy pojawią się bronie znane z poprzednich części?
Tim Willits: Jak można zauważyć na screenach jest tam shotgun oraz machine gun więc fani pozostałych części nie powinni być zawiedzeni. Mogę również dodać, że pracujemy także nad nowymi broniami.
SubSonic: Czy to znaczy, że nadal nie wiadomo nic o BFG?
Tim Willits: Nie, myślałem nad tym wczoraj, ale na razie bez rezultatów. Mogę jednak powiedzieć, że będzie BFG.
SubSonic: Czy D3 będzie oparty na jakiejś fabule, czy gra będzie polegała na zabiciu wszystkiego co się rusza?
Tim Willits: Jak już mówiłem cała fabuła i przebieg trybu pojedynczego gracza zostały już stworzone, teraz tylko trzeba słowo wprawić w czyn.
SubSonic: Dobrze. Dziękuję ci za poświęcenie mi nieco czasu.
Tim Willits: Nie ma za co :).
Jarząbek